Általános szerződési feltételek
A Duna Hirdető Kft. (székhely: Dunaújváros, Baracsi út 43/b, telephely: 2400 Dunaújváros, Vasmű út 41. földszint 1. továbbiakban: Reklámközzétevő) gondozásában megjelenő és vele szerződött médiákban megjelentetni kívánt hirdetések közzétételében való közreműködést az alábbi Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) mellett vállalja.
I. ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
- A Reklámközzétevő kezelésében lévő nyomtatott és internetes felületeken megjelenő hirdetés közzétételére a hirdetést megjelentetni kívánó személy (továbbiakban: Megrendelő vagy Reklámozó) és a Reklámközzétevő között létrejött, a reklám közzétételére irányuló Reklámközzétételi Szerződés (a továbbiakban: „Szerződés”) alapján kerülhet sor.
- Jelen ÁSZF szerint „Szerződésnek” minősül minden olyan írásban (levél, e-mail útján – amennyiben ezeket a Megrendelő arra jogosult képviselője azonosítható módon visszaigazolta) megkötött megállapodás, amelynek alapján a Reklámközzétevő hirdetés közzétételére, a Megrendelő pedig hirdetési díj megfizetésére köteles. A „Szerződés” a Felek közötti egyedi szerződéssel vagy keretmegállapodással jön létre.
- Felek a „Szerződésben” szabályozzák a konkrét hirdetések közzétételének, a hirdetési díj megfizetésének, valamint a Reklámközzétevő által nyújtott konkrét engedmények feltételeit.
- Jelen Feltételek valamennyi „Szerződésre” irányadóak, feltéve, hogy a Felek megállapodása ettől eltérően nem rendelkezik. Ilyen eltérés esetén a „Szerződésben” írásban rögzítettek értelemszerűen irányadóak. Az ÁSZF-re – amennyiben itt nem kerülnek említésre, úgy a
● Grtv: a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény;
● Fttv: a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. Törvény
● Tpvt: a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény
● Ekertv: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései az irányadóak.
● Infotv: az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
● GDPR: az Európai parlament és a tanács 2016/679 RENDELETE a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról
● Ptk: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről vonatkozó rendelkezései megfelelően irányadóak.
II. A „SZERZŐDÉS” LÉTREJÖTTE, A HIRDETÉS MEGRENDELÉSE ÉS ELFOGADÁSA
- A konkrét hirdetések megrendelése a Reklámközzétevő honlapjára feltöltött, e célra rendszeresített hirdetésfeladási szoftverben található (“megrendelőlap”) kitöltésével, jelen ÁSZF III/2. pontja szerinti írásos módon történhet.
- A megrendelés tartalmazza: a kívánt megjelenési időszakot, a hirdetés témáját, a megjelenés időtartamát és méreteit, a megjelenés helyét, a megjelenítések számát, a Megrendelő szükséges adatait, a számla ÁFA-teljesítésére vonatkozó kitételeket, valamint Reklámközvetítő általi megrendelés esetén a képviselt cég megnevezését.
- A Reklámközzétevő jogosult a megrendelését követően a megjelentetni kívánt hirdetés szövegét és tartalmát – jelen ÁSZF szerint – ellenőrizni. Reklámközzétevő e körben jogosult a Megrendelőtől megkövetelni mindazon szükséges bizonylatokat, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a vonatkozó jogszabályok alapján a hirdetés megjelenhessen.
- Reklámközzétevő a megrendelést akkor fogadja el, ha az arra jogosult képviselője a megrendelést a szoftveren keresztül visszaigazolja. Ha a hirdetés bármely okból nem felel meg az ÁSZF-nek, vagy jogszabályba, vagy egyébként a jó erkölcsbe ütközik, akkor Reklámközzétevő annak közlését visszautasíthatja.
- Amennyiben a hirdetés tartalma, formája, minősége, leadásának ideje nem felel meg a Reklámközzétevő által támasztott követelményeknek, akkor a Reklámközzétevő jogosult a megrendelést visszautasítani, amiről a Megrendelőt haladéktalanul írásban értesíti.
III. A HIRDETÉS TARTALMA
- A Megrendelő a hirdetés szövegét az MTA Helyesírási Bizottsága által kidolgozott, közzétett és mindenkor hatályos magyar (külön igény esetén idegen) nyelv- és helyesírás szabályainak megfelelően köteles meghatározni. A Reklámközzétevő/Médiahirdetésifelület-értékesítő a hirdetés szövegén jogosult elvégezni a nyelvhelyességi szabályok szerint szükséges és egyéb javításokat, de erről Megrendelőt legalább telefonon értesíteni köteles és e javítások elvégzésére – a hiba mibenlétének közlésével együtt – a Megrendelőnek lehetőséget biztosít. Amennyiben a Megrendelő a javításokkal nem ért egyet, és a kifogását kellő időben írásban jelzi, a Reklámközzétevő jogosult a megrendelést visszautasítani.
- Ha a hirdetés szövegében tartalmi, érdemi változtatásra is szükség van, úgy a Reklámközzétevő a hirdetést – az általa javasolt módosításokkal – jóváhagyás végett visszaküldi a Megrendelőnek. A Megrendelő által írásban jóváhagyott, módosított hirdetés visszaérkezését követően a Reklámközzétevő írásban tájékoztatja a Megrendelőt a lehetséges legközelebbi megjelenés időpontjáról, ha az eredeti megrendelésben szereplő megjelenési időpont a változtatás miatt nem tartható.
IV. HIRDETÉSI KORLÁTOZÁSOK ÉS TILALMAK
- A Megrendelő nem kérheti olyan hirdetés megjelentetését, amelynek közlése bármely magyar jogszabályi tiltásba ütközik, illetőleg alkotmányos elveket sért vagy a közerkölcs és/vagy közegészség szempontjából kifogásolható.
- A Reklámközzétevő a megjelentetni kívánt hirdetés előfeltételeit a jogszabályban rögzített reklámtilalmak és reklámkorlátozások szempontjából ellenőrizheti. A Reklámközzétevő megítélése szerint aggályos tartalmú hirdetések közzétételét megtagadhatja, amennyiben nem tudja eldönteni, hogy a megjelentetni szánt hirdetés sérti-e harmadik személy bármely jogát vagy jogos érdekét.
- A Reklámközzétevő a versenytársnak számító hirdetéseket saját hatáskörben döntve visszautasíthatja.
- A hirdetési szöveg, illetőleg kép tartalmáért, azok technikai kialakításáért elsődlegesen a Reklámozó tartozik felelősséggel. Harmadik személy által ezzel kapcsolatban támasztott akár közvetett, akár közvetlen kárigényeket a Reklámozó köteles megtéríteni.
- Megrendelő által megrendelt hirdetésre és annak tartalmára a GRTV rendelkezései irányadóak. Ennek megfelelően a Reklámozó köteles figyelemmel lenni annak előírásaira, az általános és különös reklámtilalmakra, köteles valamennyi szükséges nyilatkozatot megadni, amelyek a reklám közzétételéhez kellenek, illetve Reklámközzétevő írásbeli kérésére ilyet szükség esetén bemutatni vagy beszerezni.
V. HIRDETÉS-LEADÁSI HATÁRIDŐ
- A Reklámközzétevő által gondozott és/vagy kiadott nyomtatott vagy online sajtótermékekben megjelentetni kívánt hirdetést a tervezett megjelenés előtt 3 munkanappal korábban kell leadni.
- A Reklámközzétevőt nem terheli felelősség, ha a hirdetés késedelmes leadásából eredően az előzetes megállapodás szerinti megjelentetés nem teljesíthető. Amennyiben az előbbiekben említettek alapján az adott hirdetés leadása az egyedi, vagy a keretszerződésben meghatározott hirdetési akció (továbbiakban Hirdetési Akció) ütemtervében okoz késedelmet, ennek teljes felelősségét a Megrendelő viseli (ideértve azt az esetet is, amikor a Hirdetési Akció részlegesen valósítható csak meg), a Reklámközzétevő ebben az esetben is teljes akcióra megállapított díjra jogosult. Reklámközzétevő törekszik a Megrendelő ilyen késedelme esetén is a Hirdetési Akció ütemtervében meghatározott megjelentetések teljesítésére.
- Amennyiben meghatározott napon és helyen megjelentetni szándékozott és a Reklámközzétevő által elfogadott hirdetést a Reklámozó a megjelenés előtt legkésőbb 2 (kettő) munkanappal lemondja, úgy kötbér címén a hirdetési díj 50%-át köteles megfizetni.
VI. MINŐSÉGI KÖVETELMÉNYEK
- A Reklámközzétevő csak elektronikus formában, lehetőleg e-mail-en elküldött hirdetéseket fogad el. A hirdetés file-mérete nem lehet nagyobb 5 MB méretnél (MB-ban).
- Ha a Reklámozó által leadott hirdetés nem felel meg az ÁSZF-ben leírt követelményeknek, erre őt a Reklámközzétevő írásban, az ok megjelölésével figyelmezteti.
VII. A REKLÁMKÖZZÉTEVŐ FELELŐSSÉGÉRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK
- A reklámért a felelősséget a Grtv. rendelkezései szabályozzák elsődlegesen. A Reklámszolgáltatónak a reklám elkészítésénél úgy kell eljárnia, és a reklámot közzétevő Reklámközzétevő a közzétételnél úgy jár el, hogy a Reklámozó helytállási kötelezettségét nyilvánvalóvá, illetve lehetővé tegye.
- A Reklámközzétevő kötelezettséget vállal arra, hogy az időben átadott és elfogadott hirdetést a megállapodás szerint megjelenteti. A reklámok elhelyezésekor a Grtv. elhelyezésre vonatkozó előírásainak betartása a Reklámközzétevő felelőssége. Ennek elmulasztása esetén a Reklámszolgáltatót és ügyfelét semmilyen felelősség nem terheli.
- Ha a Reklámközzétevő által megjelentetett hirdetés a megrendeléstől eltérő, szövege egészben vagy részben olvashatatlan, az ábra, grafika (kép) nem felismerhető, vagy a hirdetés nem az előre megállapodott időpontban jelent meg, a Reklámozó elsősorban a hirdetési díj arányos leszállítását követelheti, másodsorban kérheti a hirdetés ismételt, kifogástalan megjelentetését.
- Ha a hirdetés közzététele olyan okból marad el, amelyért a Reklámközzétevő a felelős, ide nem értve a Megrendelő VII. 3. pont szerinti teljesítését, a Reklámközzétevő hirdetési díjra nem tarthat igényt.
- A Reklámközzétevővel a Reklámozó által érvényesíthető kártérítési igény összege a hirdetési díjra korlátozódik. Vis maiorért a Reklámközzétevőt semmiféle felelősség nem terheli (Vis maiornak minősül különösen: sztrájk, elemi csapás, egyéb ellenállhatatlan erő).
VIII. A HIRDETÉSI DÍJ
- A Reklámközzétevő a megrendelt hirdetést a mindenkor hatályos, hirdetési díj ellenében teszi közzé. A Média ajánlatban kerül rögzítésre az irányadó alapár, az engedmények és felárak mértéke. (Továbbiakban, együtt: “Hirdetési Díjak”.)
- A Hirdetési Díjak tartalmazzák a hirdetés közzétételével felmerülő szokásos technikai költségeket, nem tartalmazzák azonban a hirdetések elkészítését és átadási költségeit, valamint a Reklámozó által kért jelentősebb változtatások elvégzésének költségeit. Ez utóbbi költségek a Hirdetési Díjon felül a Reklámozót é terhelik.
3. A Reklámközzétevő fenntartja magának a jogot, hogy promóciós akciók esetén a Hirdetési Díjat a Médiaajánlattól eltérően állapítsa meg.
IX. NATÍV TERMÉKEKRE VONATKOZÓ SZABÁLYOZÁSOK
- Natív cikk vásárlásra nem buzdíthat, szövegtörzsében márka és termék megnevezésére nincs mód. Kivételt képez, ha adott márka több másik márkával együttesen kerül megnevezésre (pl: termékteszt, bazár, összehasonlító elemzés).
- A natív cikk szövegtörzse nem tartalmazhat kifelé, a hirdető weboldalára mutató linket.
- Igény esetén, a hirdető számára egyszeri véleményezési lehetőséget biztosítunk. Kivételt képeznek: ● azon eseményekhez (pl.: sportverseny, fesztivál, sajtótájékoztató) kapcsolódó cikkek, ahol előre nem ismert az eredmény, vagy ● amikor a folyamatos közvetítés nem teszi lehetővé a véleményezést, vagy ● amikor a megrendelés és az első megjelenés ideje között kevesebb idő áll rendelkezésre, mint 10 munkanap.
- Tekintettel arra, hogy a natív cikk szoros egységet alkot az oldal tartalmával, illeszkedik annak designjába, stílusába, a hirdető ezen cikkekben kizárólag tárgyi tévedéseket és/vagy olyan állításokat javíthat, ami a márkát/terméket negatív színben tüntetné fel, vagy az olvasó számára megtévesztő lehet.
XI. ADATVÉDELMI RENDELKEZÉSEK
- A Reklámközzétevő általános Adatvédelmi tájékoztatója a https://wwwdunahirdeto.hu/adatkezelesi-nyilatkozat linken érhető el.
- A GDPR 44. Preambulum bekezdése szerint: Az adatkezelés jogszerűnek minősül, ha arra valamely szerződés vagy szerződéskötési szándék keretében van szükség.
XII. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
Reklámközzétevő fenntartja magának a jogot jelen ÁSZF rendelkezésének egyoldalú módosítására. A módosított ÁSZF hatályba lépésének napja annak közzététele, mely azonban nem lehet visszaható hatályú.